Op 11 februari 2014 heeft Robert de Groot van Inc. Merkbeleving ons inzicht gegeven in hoe je meer rendement kunt halen uit jouw organisatie of concept. Daarbij is het van belang om te weten wie jij bent, wat jou beweegt, waarom je dit doet, waar je vandaan komt en waar je graag naar toe wilt.
Een ieder moest in één zin aangeven waarom een klant voor jou zou moeten kiezen. Opvallend was dat nagenoeg iedereen vertelt waarom zij wel niet zo goed is. Robert gaf aan dat je juist moet redeneren vanuit hetgeen je de klant te bieden hebt en hetgeen de klant wil horen.
Door gebruik te maken van pakkende voorbeelden heeft hij ons onder meer duidelijk gemaakt dat:
- tijd relatief is;
- je fysieke gezichtsveld klein is;
- je in beelden denkt;
- je wilt dat het verhaal rond is;
- de klant het anders beleeft;
- je wereld een mentaal model is; iedereen heeft zijn/haar eigen waarheid.
Robert gaf aan dat je moet kiezen voor een merkbelofte die je altijd kunt waarmaken!
Door Deniz Kaptan