Hoe vindbaar ben jij…?

 

Op 9 mei jongstleden verzamelden de leden van UVON in Doetinchem voor een inspirerende bijeenkomst. Het thema was deze dag tweeledig maar met een rode draad : Hoe kunnen we als ondernemers internet succesvoller inzetten.

Dankzij het heerlijke weer konden we verzamelen op het terras van Grand-Café Restaurant Groeskamp  in Doetichem voor een bijpraatrondje en kennismaking met de introducés Margrit, Marianne, Lucinda, Natasja, Simone, Angelique en de spreekster José Derksen van Intervenia.

Natuurlijk konden we voorafgaand aan de presentaties onze gesprekken voortzetten tijdens een heerlijk diner en werden de nieuwkomers ook wat uitgebreider aan ons voorgesteld. Het was fantastisch om te horen hoe ook deze dames op hun eigen wijze bedrijven runnen die variëren van o.a. coaching en training,  tot interieurontwerp en het ontwerpen van borduurwerk. Angelique was enthousiast geraakt door onze website en een gesprek met ons bestuurslid Leonie. Heel leuk om te horen dat onze site dus ook gevonden wordt door dames die op zoek zijn naar een netwerk.

Om nog meer te weten te komen over wat er op internet mogelijk is waren er twee presentaties.

Anita Hoenderken beet het spits af met een presentatie over haar 2 bedrijven. Met On-premise 2 cloud brengt zij de cloud naar met name het MKB. Veiligheid van je bedrijfsgegevens en altijd en overal toegang. Gebruik maken van de Cloud kan een bedrijf veel besparingen opleveren en dat alleen al is een reden om er eens goed in te duiken. Belangrijke tip van Anita: Maak in elk geval backups als je nog niet in de cloud werkt en doe een restore.

Het tweede bedrijf van Anita is Het Internet Huis en hiermee zorgt ze voor toegang tot 4G internet voor bedrijven in het buitengebied. Ook werd ons duidelijk wat IOT is en hoe de toekomst hierdoor voor veel mensen zal veranderen. Niet alleen voor ondernemers, maar ook voor mensen die afhankelijk zijn van zorg.  Echt iets om over na te denken en een fantastische bijdrage wordt nu al geleverd door Het Internet Huis.

Tijdens de presentatie van José Derksen, social media specialist  van Intervenia, maakten we kennis met de zin en onzin van social media en de werkwijze van Google.

Wat wij van al deze informatie en talloze voorbeelden en tips van José vooral mee kunnen nemen is dat het belangrijk is om op social media aanwezig te zijn en van daaruit te koppelen naar de website. Die site moet responsive zijn en aan een aantal voorwaarden voldoen om Googlepunten te krijgen.

Voor velen van ons is er werk aan de winkel. We zijn dankzij José en Anita eens goed aan het denken gezet over onze zichtbaarheid en de veiligheid van onze bedrijfsgegevens. We zullen hier zeker in de toekomst nog over verder praten. Maar eerst in juni de jubileumbijeenkomst.